Kamuran CEVİZ
İlçe Nüfus Müdürü
Personel Listesi
Adı-Soyadı Ünvanı Kadro Derecesi Öğrenim Durumu Hizmet Yılı
Kamuran CEVİZ Nüfus Müdürü V. 9/3 Lise 9
Adnan PAKSOY VHKİ 1/4 Önlisans 33
Mesut AYDEMİR VHKİ 9/2 Lise 8
Hamza ENCÜ VHKİ 9/3 Lise 8
Ebubekir OSLU Yrd Hizmetler 9/3 Lise 8
Şermin ÜRÜN Yrd Hizmetler 14/2 İlkokul 2
2017 İTİBARİYLE DETAYLI İLÇE NÜFUSUMUZ İÇİN TIKLAYINIZ...
KURULUŞUN AMACI
Gerçek kişilerin, Doğum, Ölüm, Evlenme, Boşanma, Kayıt Düzeltme ve Diğer Kişisel Hal Olaylarına ait kayıtları, nüfus kütüklerine işleyen ve tutan; yaşayan nüfusa, nüfus ve uluslararası aile cüzdanı düzenleyen; Ayrıca vatandaşa en iyi hizmeti vermeyi kendine ilke edinen ilçe nüfus müdürlüğü, çağın gereklerine göre kendisinden beklenilen görevi en iyi ve hızlı şekilde yerine getirme amacındadır.
MİSYONU
Vatandaşın memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak, hızlı, güvenli, güler yüzlü ve etkin hizmet vermek.
VİZYONU
Kurumumuzca, gelecekte vatandaşlarımıza, örnek olacak hizmetleri sunmak ve en üst düzeyde vatandaş memnuniyetini sağlamak.
PERSONEL DURUMU
İlçe Nüfus Müdürlüğümüzde, 1 Müdür, 3 V.H.K.İ. (memur) ile 2 hizmetli Kadrosu mevcut olup, Müdür kadrosu münhal olup vekâleten Kamuran CEVİZ tarafından yürütülmektedir.
BİNA DURUMU
İlçe Nüfus Müdürlüğü Uludere Hükümet Konağının 2.katında, 1 Müdür odası, 1 Servis odası, aynı katta bulunan 1 arşiv odasında hizmet vermektedir.
AÇIK ADRESİ
Uludere Kaymakamlığı Hükümet Konağı
Kılaban Mahallesi Cumhuriyet Cad.No:9 ULUDERE
E-MAİL
Uludere@nvi.gov.tr
TELEFON
04863512048
FAX
04863512048
GÖREVLERİ:
5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu Gereği;
· Nüfus Cüzdanı veya U.A.Cüzdanı düzenlemesi.
· Doğum
· Evlenme
· Ölüm
· Boşanma
· Vatandaşlık İşlemleri
· Adres kayıt İşlemleri
· Nüfus Kayıt Örneği verilmesi.
· Yerleşim Yeri belgesi ve çok dilli belgelerin verilmesi gibi işlemler.
· Diğer nüfus olayları (Tanıma, vasiyet, velayet, kayıt düzeltme vb. gibi işlemler)
NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜNÜN VERMİŞ OLDUĞU HİZMETLER
NÜFUS CÜZDANI İŞLEMLERİ:
Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik 10 Temmuz 2008 tarihli ve 26932 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Söz konusu Yönetmelik ile Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğin 128 inci maddesi değiştirilmiştir. Yapılan değişiklikteki temel amaç; vatandaşın eski nüfus cüzdanını (üzerindeki seri numarası ve bilgileri okunabilme şartı ile) ibraz etmesi halinde, başkaca bir formaliteye gerek kalmadan herhangi bir nüfus idaresinden nüfus cüzdanını değiştirilmesidir. Artık vatandaşlarımız 2 adet vesikalık resim ve eski nüfus cüzdanı ile müracaat etmeleri halinde başka bir belgeye gerek kalmaksızın, nüfus cüzdanını kolaylıkla değiştirebilecektir.
Vatandaşın nüfus cüzdanının kayıp olması veya elindeki eski nüfus cüzdanının seri numarasının okunamaması durumlarında ise, yerleşim yeri veya diğer adresin bulunduğu muhtarlıktan, ya da resmi bir kurumda çalışması halinde, kurumca onaylanmış nüfus cüzdanı talep belgesi ile yerleşim yeri veya diğer adresinin bulunduğu nüfus müdürlüğünden, nüfus cüzdanı alması mümkün hale gelmiştir. Belgeye yapıştırılan ile Nüfus Müdürlüğüne getirilecek olan iki adet resmin (toplam 3 adet resim) son altı ay içerisinde önden, başı açık, devrim İlkelerine uygun, sivil giysiler içerisinde çekilmiş olması gerekir. (Kadınların alın ve yüzleri açık olmak koşulu ile başörtülü fotoğrafları kabul edilebilir.) Nüfus cüzdanı, reşit olanların kendisine, reşit olmayanların anne, baba veya vasisine imza karşılığında verilir.
Ayrıca 15 yaş üstü çocuklar için resim gerekir. Nüfus cüzdanını kaybedenlere ise 81.00 TL. Para cezası uygulanmaktadır. 2014 yılı için Nüfus Cüzdan ücreti olarak, 6.75 TL. Uluslararası Aile Cüzdanı Ücreti olarak ise 69.00 TL. Değerli Kâğıt bedeli alınmaktadır. Değerli kâğıt olduğu içinde makbuz verilememektedir. Peşin ödenen para cezalarında indim yapılmaktadır. Ödemeler mal müdürlüğü veya vergi dairelerine yapılmaktadır.
DOĞUM:
Doğum bildirimi; ana, baba, vasi veya kayyım, bunların bulunmaması halinde, çocuğun büyük ana, büyük baba veya ergin kardeşleri ya da çocuğu yanında bulunduranlar tarafından, doğumu gösteren resmî belgeye veya sözlü beyana dayalı olarak da yapılabilir. Yeni doğan çocuklar yurt içinde doğum olayından itibaren 1 ay içerisinde nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise 60 gün içerisinde konsolosluklara bildirimde bulunulmalıdır, aksi takdirde para cezası uygulanmaktadır.
Bildirimde, müracaat eden anne veya babanın kimliği ile ilgili Hastaneden verilen doğum raporu yeterli olacaktır. Doğum olayı resmi nikâh tarihinden önce gerçekleşmiş ise anne ve baba'nın birlikte müracaat etmesi gerekmektedir. Altı yaşından büyük (72 ay + 1 gün) ve on sekiz yaşından küçük (216 ay) çocuklara ait bildirim yapılırken yaş tespiti için çocuğun bildirim yapılan nüfus idaresine getirilmesi zorunludur.
EVLENME:
Türk Medeni Kanunu ve Evlendirme Yönetmeliğimize göre, Evlenme ehliyet ve Şartları
On sekiz yaşını doldurmuş, mahkemece vesayet altına alınmamış olan erkek ve kadın başka bir kimsenin rızası veya iznine bağlı olmaksızın evlenir. Ayrıca;
a) On yedi yaşını tamamlayan erkek ve kadın velinin izni, veli yoksa vasi veya vesayet makamının izni ile
b) On altı yaşını dolduran kadın ve erkek hâkimin izni ile evlenebilir.
Ancak; ayırt etme gücüne sahip olmayanlar ile on beş yaşını dolduran küçükler, mahkemece ergin kılınsa dahi evlenemez.
Hâkim, haklı sebep olmaksızın evlenmeye izin vermeyen yasal temsilciyi dinledikten sonra, bu konuda başvuran küçük ve kısıtlının evlenmesine izin verebilir.
Evlenme bildirimi, evlenmeyi yapan makam ( Belediye Evlendirme Memurluğu veya Köy Evlendirme Memurluğu olarak Köy Muhtarı) tarafından yapılarak 10 gün içerisinde ilgili Nüfus Müdürlüğüne bildirir. Nüfus müdürlükleri de söz konusu evlenmeyi kütüklere yedi (7) gün içerisinde tescil eder. Ayrıca evlenme işlemini yapmaya, evlenecek taraflardan birinin ikamet adresinin bulunduğu yer evlendirme memurluğu yetkilidir.
ÖLÜM:
Vefat eden vatandaşlarımızdan Şehir ‘de vefat eden vatandaşlarımızın ölümü Hastane, Sağlık Ocağı, Belediye tabipliği tarafından, Adli vakalar sonucu vefat edenlerin ölümü ise C.Savcılığı tarafından Nüfus Müdürlüklerine bildirilir. Köylerde sağlık ocağı, sağlık memuru veya görevli ebe hemşire var ise ölen kişilerin ölüm tutanakları ilgililer tarafından düzenlenir. Sağlık Ocağı ve Sağlık Memuru bulunmayan Köylerde ise ölüm olayı, Köy Muhtarı tarafından düzenlenecek ölüm formu ile Nüfus Müdürlüklerine bildirilir. Ölüm olayı ölümün meydana geldiğinden itibaren, 10 gün içerisinde ölüm olayı nerede gerçekleşmişse, o yerdeki nüfus müdürlüğüne bildirimde bulunulacaktır. Aksi takdirde ölüm olayını süresi içerisinde bildirmeyen görevliler hakkında, para cezası uygulanmaktadır.
BOŞANMA:
Boşanma, evlilik birliğinin Asliye Hukuk Hâkimliğince (Aile Mahkemesince) verilen Mahkeme kararının kesinleşmesi ile son bulur. Yabancı Mahkemelerce verilen boşanma kararları, Türkiye'de Türk Mahkemelerince tenfiz veya tanıma kararı verilmesi halinde geçerlidir. Mahkemelerce, boşanma kararları, kararın kesinleşmesinden itibaren 10 gün içerisinde ilgili nüfus müdürlüğüne gönderilir ve nüfus müdürlüklerince de boşanma kütüklere tescil edilir.
VATANDAŞLIK İŞLEMLERİ:
Yurt dışında yaşayan vatandaşlarımıza ait, Konsolosluklarca nüfus müdürlüğümüze gönderilen her türlü vatandaşlık evraklarına, nüfus müdürlüğümüzce en kısa sürede gerekli işlemleri yapılmaktadır.
NÜFUS KAYIT ÖRNEKLERİ:
Nüfus kayıt örneği isteme ve alma yetkisi
(1) Nüfus kayıt örneğini;
a) Bakanlık,
b) Dış temsilcilikler,
c) Asker alma işlemleri için Milli Savunma Bakanlığı,
ç) Adlî makamlar,
d) Adlî işlemlerle sınırlı olmak üzere kolluk kuruluşları,
e) Evlenme işlemleri için evlendirme işlemini yapmaya yetkili olanlar,
f) Ölüm işlemleri için resmî sağlık kuruluşları ya da köy muhtarları,
g) Kaydın sahipleri veya bunların eşleri ile veli, vasi, alt ve üst soyları ya da bu
Kişilere ait vekillik belgesini ibraz edenler, nüfus müdürlüklerinden
Doğrudan almaya yetkilidirler.
(2) Birinci fıkrada sayılanlar dışında kalan kurumlar ve tüzel kişiler, yazılı olarak başvurmak ve istem nedenini açıkça belirtmek suretiyle, Bakanlık veya mülkî idare amirinin emri ile nüfus kayıt örneğini alabilirler. Talep yazıları açılacak bir dosyada nüfus müdürlüğüne geldiği tarih sırasına göre saklanır.
(3) Birinci fıkranın (g) bendinde sayılan kişiler dışında kalan üçüncü şahıslar, medenî hal bilgisi dışında, bir kişinin nüfus kaydına ilişkin örnek veya bilgi alamazlar.
ADRES KAYIT SİSTEMİ:
Adres Kayıt işlemleri 5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu kapsamında çıkarılan Adres Kayıt Sistemi Yönetmeliğine göre yapılmaktadır. Söz konusu yönetmelikte, Yerleşim yeri, bir kimsenin sürekli kalma niyetiyle oturduğu yerdir. Kişinin aynı anda birden çok yerleşim yeri adresi olamaz. Yerleşim yeri dışında kalan ve geçici süre ile oturulan yazlık, kışlık, ikinci veya üçüncü gibi konutlar da kişinin talebi halinde diğer adres olarak tutulur... Hükmündedir.
Vatandaşlarımız, taşındıkları tarihten itibaren adres değişikliklerini 20 iş günü içerisinde, ikamet ettikleri yerdeki İlçe Nüfus Müdürlüklerine müracaat ederek bildirmeleri ve yeni adres kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir. Aksi takdirde 20 iş gününü geçirenlere 436,00 TL. Gerçeğe aykırı (yalan) beyanda bulunanlar hakkında ise 875.00TL. Cezai müeyyide uygulanır. Söz konusu para cezalarının peşin ödenmesi durumunda, peşin ödeme indirimi uygulanmaktadır. Ayrıca bahse konu cezaları mal müdürlükleri ile vergi daireleri tahsil etmektedir. Yine halkımızın ikametgâh belgesi olarak bildiği Yerleşim Yeri ile Diğer Adres Belgesi, MERNİS sistemine bağlı, Köy veya mahalle muhtarları ile Nüfus Müdürlükleri tarafından verilmektedir.
Adres bilgisini alma yetkisi (Yerleşim Yeri Belgesini almaya yetkili olanlar)
(1) Adres bilgisini;
a) Bakanlık,
b) Kurumlar,
c) Kaydın sahipleri (veya vekilleri) almaya yetkilidir.
Ayrıca 5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununa göre, Yerleşim yeri adresi ve diğer adres bilgilerinin verilmesi kişinin rızasına bağlıdır. Bu nedenle yetkisi olmayanlara yerleşim yeri belgesi verilmez.